Allergi

• Er du plaget af allergi?
  • Er dit liv et helvede i den tid hvor der er meget pollen i luften.
  • Er du påvirket af husstøv – selv i små mængder.
  • Får du omgående en reaktion hvis du er på besøg i et hjem der har et kæledyr med pels – eller måske fjer.
  • Får du det dårligt hvis du får en krammer af en person som bruger almindelig parfume.
  • Er du tvunget til selv at medbringe uparfumeret sæbe og eget sengetøj hvis du skal overnatte ude.

Hvorfor er jeg allergisk overfølsom?

Det kan der selvfølgelig være mange forklaringer på. Måske har du bare pådraget dig en ”sygdom”, som måske kan kureres med medicin, men du må så samtidig acceptere de bivirkninger der er ved næsten al medicin.

Måske er din allergi slet ikke en sygdom – men måske et symptom på at du ikke er i harmoni med dig selv. Måske som følge af stress på dit arbejde, eller fordi du ikke har noget arbejde. Måske er der ubalance i parforholdet eller andre steder i dit liv.

Der kan være mange grunde til at man ikke er i harmoni med sig selv og sit liv.

Selvom man igen får styr på sin tilværelse er det ingen garanti for at symptomerne (allergien) forsvinder af sig selv. Der er rigtig mange mennesker der går rundt med lidelser, der skyldes symptomer på noget der for længst er væk. Ofte har man undervejs fået en diagnose der fortæller at man lider at de og de forskellige former for allergi, og de er så med til af man fastlåses i rollen som den der må døje med de gener der altid følger med allergi.

Hvordan slipper jeg af med det?

Behandling med hypnoterapi har vist sig at være velegnet til at:

1. Få lokaliseret, og dermed have muligheden for at fjerne de forhold der gør at man har allergi.
  2. Blive behandlet således at du både i din bevidsthed og underbevidsthed siger farvel til de symptomer som har forårsaget din lidelse.

Skal jeg gøre noget ved det?

Ja for du har helt sikkert oplevet hvor mange gener og ulemper der er ved de fleste former for allergi. Du har sikkert også oplevet at du har følt dig begrænset eller afskåret fra at gøre nogle af de ting som du har lyst til enten fordi du har allergi i udbrud – eller er bange for at få det.

Hvad giver det mig?

Det vil give dig mulighed for igen at leve livet som det passer dig – at du kan føle dig fri til at gøre de ting som er vigtige for dig. Prøv at forestille dig hvor meget mere livskvalitet, overskud og velvære som det vil give dig.

Vil du vide mere så se DR2s udsendelse: DR2-tema Alternativ Helbredelse | TV | DR

Book tid til hypnose her